Keha ja vaim tasakaalu Alexanderi tehnikaga Uus!

Meil kõigil on kehahoiaku- ja liikumismustrid, mis väljendavad meie sees toimuvat, mida mõtleme ning tunneme. Inimene on üks tervik ning see, kuidas me oma keha ja häält kasutame, ütleb meie kohta rohkem kui tuhat sõna. F. M. Alexander on öelnud: "Asjadest, mille olemasolust me teadlikud ei ole, on kõige raskem lahti saada". Saades oma kehast ja liikumisest teadlikumaks, hakkame nägema seoseid mõtete, emotsioonide, keha- ja häälekasutuse vahel ning saame soovi korral neid harjumusi muuta.

Toimub
23.10 - 24.10.2021
L 12-17, P 11-14, lisaks 30 min personaalselt
Pepleri 4, Tartu
Maht
10 akad t
Hind
90 €
Koolitaja
Hanna-Liis Lao

Milliste probleemide puhul võib Alexanderi tehnikast abi olla?

  • ärevus (ka esinemis- või sotsiaalne ärevus) ja stress
  • lihaspinged ja krooniline valu
  • hääle-ja hingamisprobleemid
  • keskendumisraskused
  • halb tasakaal ja koordinatsioon
  • hääle-ja hingamisprobleemid
  • tasakaalu ja koordinatsiooniprobleemid

Alexanderi tehnikas on muutuse loomiseks 2 mentaalset tööriista: inhibitsioon ja tähelepanu suunamine kehas. Inhibitsioon on peatumine enne tegutsemist või reageerimist, mille ajal on võimalik ära hoida automaatne reaktsioon või harjumus. Teoorias lihtsa, kuid praktikas üsna keerulise protsessi sisu võtab lihtsalt kokku Viktor Frankl, keda tsiteerib tänasel päeval pea iga psühholoogia ja enesearengu raamat. Frankl on öelnud: ”Stiimuli ja reageerimise vahel on ruum. Selles ruumis on võimalus valida oma reaktsioon. Meie reageeringus peitub võimalus arenguks ja vabaduseks.”

F. M. Alexander kirjutas, kuidas kõik sisemised protsessid muutuvad nähtavaks lihaspingete näol. Näiteks kogedes võitle-põgene-tardu reaktsiooni laval esinedes või ka lihtsalt sotsiaalses olukorras, võime märgata, kuidas kogu meie keha läheb pingeseisundisse, raske on hingata ning selgelt mõelda. Konkreetsete juhtmõtete ehk suundade abil (nt: kael vaba, selg pikeneb-laieneb, keharaskus jalataldadest läbi jne) luuakse maandatud, vaba ja avatud kehahoiak ning optimaalne lihastoonus, mis aitab sisemisi mõtte- ja emotsionaalseid protsesse paremini jälgida ja reguleerida. Oskus stressireaktsiooniga silmitsi seistes peatuda ja tuua end teadlikult füüsiliselt ja vaimselt taskaaaluasendi poole on oluline nii sportlasele, muusikule, kõnepidajale kui ka nn tavanimesele. Just selline eneseregulatsiooni oskus võib ära hoida sportlase-muusiku ülekoormusvigastuse ja kontoris istumisest tingitud üleliigsed lihaspinged, samuti vaimse läbipõlemise ning ebaõnnestumise võistlusel või esinemisel.

Millised muutused toimuvad, kui tehnikat igapäevaselt praktiseerida?

  • areneb kehateadlikkus, asenditaju ja võime olla tegevustes kohal
  • suureneb toimetulek stressi ja ärevusega
  • kehahoiak ja liikumine muutub loomulikuks, koordineerituks ja enesekindlaks
  • paraneb häälekasutus, hingamine ja eneseväljendus
  • vähenevad lihaspinged, valu ja ebamugavustunne

Kursuse sisu:

  • Sissejuhatav loeng : “Mis on Alexanderi tehnika?”
  • Praktiline osa:

    Kehateadlikkust, ruumi-ja asenditaju arendavad lihtsad igapäevased tegevused, mis annavad võimaluse märgata harjumuseks saanud kehahoiakut, liikumis-ja mõttemustreid ja häälekasutust. Harjumuste teadlik ümberkujundamine Alexanderi tehnika abil.

    Aktiivne puhkeasend, mis rahustab närvisüsteemi ning aitab üleliigsetel lihaspingetel vabaneda. Seda on lihtne ka hiljem kodus iseseisvalt praktiktiseerida, et tulla paremini toime nii vaimsete kui füüsiliste pingetega.

    Soovi korral saab end päeva lõpus esinemissituatsioonis proovile panna (nt lugeda luuletust vms). See annab võimaluse turvalises ja hinnanguvabas õhkkonnas proovida Alexanderi tehnika abil jääda maandatuks ja rahulikuks ühes kõige rohkem ärevust tekitavas olukorras – avalikul esinemisel.

  • Iga osaleja saab lisaks grupi töötubadele ühe 30-min individuaaltunni.

Kursusel osaleja meelespea:

Palun pane selga soojad ja mugavad vabaaja riided, milles tunned end hästi ka pikali matil lamades ning kergemaid liikumisi tehes.

Koroonaviirusega seotud terviseohutuse meetmed Tartu Rahvaülikoolis leiab SIIT

Koolitaja

Liitu uudiskirjaga

Kodulehe tegemine - Vulpes Digital Vulpes Digital