Teraapiline jooga: Staatiline II

Ülesehitus: taastav aeglase tempoga meditatiivne joogatund, kus asendeid tehakse iste- või pikaliasendisja neid hoitakse 5 minutit.Nii aitame kehal suunata verevarustust vajalikesse piirkondadesse, et aktiveerida ja puhastada siseorganeid, vabastada lihastesse kogunenud pingeid ning keskendutakse pigem painduvusele, venitamisele ja suurendatakse liigeste liikumisulatust. See tund on eriti hea stressimaandamiseks ja tuletab meelde elus aeg maha võtta.

Toimub
03.11 - 15.12.2020
T kell 19.00-20.15
Pepleri 4, Tartu
Maht
12 akad t
Hind
65 €
Koolitaja
Manu Kollom

*Järjestus: • kriyad (keha puhastustehnikad) • pranayama (hingamisharjutused) • päikesetervitused • pikalt hoitud asendid (iste-, selili- ja tagurpidiasendid) • meditatsioon • lõpulõdvestus

Raskusaste: kuni keskmine

Kellele: alustajad, edasijõudnud – inimesed, kes vajavad rahulikumat liikumist

Kaasa: riietu mugavalt, hea tava on kasutada oma isiklikku joogamatti ja koolimati kasutamisel katta see linaga (parim: mikrofiiber rätik või spetsiaalselt joogaharjutuseks mõeldud asanatowel), lõpulõdvestuseks võta kaasa midagi sooja (pleed, pusa, sokid).

Inimene on osa loodusest ja seega me liigume selle loomuliku rütmiga kaasa. See tähendab seda, et erinevatel aastaaegadel vajavad teatud siseorganid rohkem toetust. Samuti on inimese mentaalne seisund erinev – sügisel ja talvel pigem melanhoolsem ning mõtisklevam, kevadel ja suvel rõõmsam ning vabam. Seetõttu on kõik joogatunnidülesehitatud vastavalt aastaaegade spetsiifikale ja keskendutakse erinevate organite töö stimuleerimisele ja toniseerimisele. Sügisel alustatakse seedesüsteemiga, minnakse edasi kopsutöö ja hingamisteedega, endokriinsüsteemi, närvisüsteemiga ning kevade poole maksa toetamise ja erituselundkonnaga. Igas tunnis keskendutakse tööasendist tekkinud murede leevendamisele (liigesed, lihased, südame-veresoonkond), seedimisprotsessi reguleerimisele ja meele rahustamise tehnikatele, kusjuures nii, et harjutused on kõikidele osalejatele jõukohased. Harutame lahti pingeid kaelas, lõuas ja silmades, tegeleme lülisamba painduvuse ja rühiga. Tund algab kriyade ja pranayamaga, seejärel asanatega ning lõppeb keskendumisharjutustega ehk liigutakse tõelisele meditatsioonile lähemale.

“Jooga on 99% harjutamine ja 1% teooria” – Sri K. PattabhiJois. Tundides keskendutakse eelkõige tehnikate kogemisele ja harjutamisele.

Jooga on eelkõige keha ja meele haigusi ennetav meetod ehk profülaktiline lähenemine inimheaolule ja seda tasub targalt kasutada, et pikalt ning kvaliteetselt elada. Joogateraapia, kui tervenemise ja isikliku transformatsiooni tööriist, on kogunud jõudsalt tuntust viimastel aastatel. Sri T. Krishnamacharya ja Sri Yogendraji olid põhilisteks teerajajateks kaasaegsete yogide seas, kelle tegevus muutis iidsed joogatehnikad tavainimestele kättesaadavaks. Sri Yogendraji lihtsustas joogatehnikaid töötavatele ja pereinimestele, kelle igapäeva ei ole seotud vaid range distsipliiniga joogaõpingutele ja valgustumise saavutamisele. Joogateraapia on asanate (füüsiliste harjutuste), kriyade (keha puhastustehnikad, seedeprotsessi soodustajad, hingamisteede puhastajad), pranayama (hingamisharjutuste) ja meditatsiooni kasutamine keha-meele tasakaalu leidmiseks ja tervendamiseks loomulikul teel.

Koolitaja

Liitu uudiskirjaga