Diastaas ja teadlik treening Uus!

Kursusele on oodatud kõik, kes soovivad taastada oma nabakeskus, olenemata sellest, kui palju aega on möödas lapseootusest. Grupp on väike - kuni 12 osalejat.

Toimub
21.09 - 26.10.2019
L 21.09 ja 26.10 kell 14.15-15.45
Pepleri 4, Tartu
Maht
4 akad t
Hind
28 €
Koolitaja
Evaliis Seiler

Kõhu sirglihase diastaas (lad k diastasis recti abdominis) on nähtus, mille korral kõhulihaste välimine kiht ei kasva peale lapseootust tagasi kokku ning nende vahele jääb vahe. Diastaas on lapseootel naiste seas väga laialt levinud probleem, ning kõige suurem lahknemine kõhu sirglihase lihaskõhtude vahel esineb tavaliselt naba tasemel. Kõhu sirglihase diastaas võib jääda püsima ligi 60%-l sünnitanud naistest. Tavalisteks kaebusteks naistel on ettevõlvuv kõht, suutmatus kõhtu sees hoida.

Põhiline ravistrateegia on õppida süvalihaseid aktiveerima, treenida süstemaatiliselt kehatüve (ja ka teisi) lihaseid, rühitreening, elustiilimuutused jm. Parimate tulemuste saamiseks on vajalik teha koduselt harjutusi ning järgida ettekirjutusi. Oluline on teada, et kõhu sirglihaste diastaasi korral ei tohi sooritada tavapäraseid kõhulihaste harjutusi.

Kursuse esimesel kokkusaamisel mõõdame diastaasi ja saame teada, miks see tekib ning mida saab teha igapäevaselt, et enda kõhulihaseid taastada. Samuti räägitakse hingamise olulisusest diastaasist taastumisel. Antakse kaasa kogum harjutusi koduseks treenimiseks.

Teisel kokkusaamisel kontrollime uuesti diastaasi ja õpime juurde spetsiifilisemaid harjutusi ning jõuharjutuste tehnikat – kuidas sooritada harjutust nii, et sellest kehale kasu on. Kehahoiaku roll diastaasist taastumisel.

Teadmine, kuidas taastada oma keskjoon, on tõhus ja vajalik, see tõstab füüsilist vormi ning enesekindlust.

Selga sobivad mugavad õhku läbilaskvad riided, millega on hea matil harjutusi sooritada. Soovi korral saab riideid vahetada kohapeal enne ja pärast tundi. Matid on kohapeal olemas, mille võib katta oma linaga, samuti võib kaasa tuua oma mati.

Koolitaja

Liitu uudiskirjaga