Õppekava: Inglise keel A1>A2
Õppekavarühm: Keeleõpe
Õppekava koostamise alus: Euroopa keeleõppe raamdokument
Õppe kogumaht
Koolitus toimub 2 õppeaasta vältel ja on jaotatud 4 semestriks.
Õppe kogumaht 1. õppeaastal on 160 akadeemilist tundi, millest 114 akadeemilist tundi on auditoorne töö ning 46 akadeemilist tundi on iseseisev töö.
Kursus koosneb kahest semestrist:
1. semester – 74 tundi, millest 54 tundi on auditoorne töö ja 20 tundi iseseisev töö.
2. semester – 86 tundi, millest 60 tundi on auditoorne töö ja 26 tundi iseseisev töö.
Sihtgrupp
Kõik huvilised, kes on omandanud A1.2 taseme.
Alustamise tingimused
Kursusele registreerumine ja õppemaksu tasumine.
Eesmärk
Saavutada kursuse lõpuks A2.1 tase.
Õpiväljundid
Koolituse lõpuks õppija:
- mõistab lauseid ja sageli kasutatavaid väljendeid talle olulistes valdkondades (info enda ja pere kohta, sisseostude tegemine, kodukoht, töö)
- tuleb toime igapäevastes lihtsates suhtlusolukordades
- oskab kirjeldada oma perekonda, teisi inimesi ja elutingimusi ning esitada teemakohaseid küsimusi
- oskab väljendada oma vajadusi
Õppematerjal
„New Headway Elementary“ 4th Edition – õpik ja töövihik.
Õpiku juurde kuuluv iTutor DVD-Rom võimaldab klassis läbivõetud materjali uuesti üle korrata ning annab hulgaliselt lisamaterjali iseseisvaks tööks. Töövihiku juurde kuuluv iChecker CD-ROM annab võimaluse kuulata töövihiku tekste, teha sõnavara ja grammatika lisaharjutusi ning teste.
Õpilastel endil on võimalik tellida veel mitmeid digitaalseid õppekomplekti lisasid, näiteks Prase-a-day app või e-Books jm.
Õppe sisu
I semester
1. You and me. Isikuandmed. Enda tutvustamine. Perekond. Viisakusväljendid. Tegusõnaolema. Omastav asesõna. Omastav kääne. Omadussõna. Verbid have/go/live/like.
2. A good Job! Ametid ja töö. Kellaaeg. Lihtolevik – he/she/it. Eitus ja küsimus. Asesõna.
3. Work hard, play hard! Vaba aeg. Nädalavahetus linnas ja maal. Igapäevane suhtluskeel.Lihtolevik – I/you/we/they. Sagedusmäärsõna. Ankeedi täitmine.
4. Somewhere to live. Kodu ja sisustus. Minu kodu. Linnatänaval. Kuulsad ehitised. There is/there are; some/any/ a lot of; this/that/these/those. Määrsõna + omadussõna. Arvsõna ja hinnad.
5. Super me! Mida ma teha oskan? Can/can`t. Määrsõna. Nimisõna + nimisõna; tegusõna + nimisõna. Eessõna. Viisakusväljendid (teene palumine). Ametlik kiri (töölevõtuavaldus).
II semester
6. Life`s ups and downs. Elulugu. Lihtminevik; reeglipärased ja ebareeglipärased tegusõnad. Ajamäärus. Kirjeldame tundeid. Kirjeldame asju. Kuupäev.
7. Dates to remember. Minu elu. Jutustame lugusid. Tähtpäevad. Lihtminevik; küsilause; eitav lause. Ajamäärus. Määrsõna.
8. Eat in or out? Söök ja jook. Vajalikud asjad. Sisseostude tegemine. Viisakusväljendid ostlemisel. Lemmikretsept. Lemmikvõileib. Loendatavad ja loendamatud nimisõnad. I like/I`d like; some/any; How much…?/How many ….? Ametlik ja mitteametlik e-kiri.
9. City living. Linnas ja maal. Suurlinnad. Tee juhatamine. Minu elukoht. Omadussõnade võrdlusastmed. Have got.
10. Where on earth are you? Inimese välimus. Rõivad. Inimese kirjeldamine. In/at/on kohamäärustes. Kestev olevik ja lihtolevik. Something/nothing. Sidesõnad.
11. Going far. Milline on ilm? Erinevad paigad. Reisiplaan. Puhkus. Ettepanekud. Intervjuu. Going to – tulevik. Postkaardi kirjutamine.
12. Never ever! Transport. Reisimine. Täisminevik. Ever/never; yet/just. Ajavormide kordamine. Verbid take/get.
Iseseisva töö kirjeldus
Iseseisev töö aitab eelkõige korrata ja kinnistada tunnis läbivõetut – õppida sõnavara, lugeda tekste või teha harjutusi töövihikust.
Iseseisvaks tööks saavad õpilased kasutada õpiku juurde kuuluvad iTutor DVD-Rom`i ja töövihiku juurde kuuluvat iChecker CD-ROM`i, mis võimaldavad tunnis õpitut korrata ja kinnistada.
Õppe kogumaht 2. õppeaastal on 160 akadeemilist tundi, millest 114 akadeemilist tundi on auditoorne töö ning 46 akadeemilist tundi on iseseisev töö.
Kursus koosneb kahest semestrist:
1. semester – 74 tundi, millest 54 tundi on auditoorne töö ja 20 tundi iseseisev töö.
2. semester – 86 tundi, millest 60 tundi on auditoorne töö ja 26 tundi iseseisev töö.
Sihtgrupp
Kõik huvilised, kes on omandanud A2.1 taseme.
Alustamise tingimused
Kursusele registreerumine ja õppemaksu tasumine.
Eesmärk
Saavutada kursuse lõpuks A2.2 tase.
Õpiväljundid
Koolituse lõpuks õppija:
- mõistab lauseid ja sageli kasutatavaid väljendeid talle olulistes valdkondades (info enda ja pere kohta, sisseostude tegemine, kodukoht, töö)
- tuleb toime igapäevastes lihtsates suhtlusolukordades
- oskab kirjeldada oma perekonda, teisi inimesi ja elutingimusi ning esitada teemakohaseid küsimusi
- oskab väljendada oma vajadusi
Õppematerjal
„New Headway Pre-Intermediate“ 4th Edition – õpik ja töövihik.
Õppe sisu
I semester
1. Getting to know you. Sõprus. Seltskondlik vestlus, tervitamine ja tutvumine. Oleviku, mineviku ja tuleviku aegade kordamine. Küsisõna ja küsilause. Eessõna. Sarnase tähendusega tegusõnad.
2. Whatever makes you happy. Mida mulle meeldib teha? Kas ma olen õnnelik? Naabrid. Ideaalne päev. Seltskondliku vestluse arendamine. Oleviku ajavormid; have/have got.
3. What`s in the news? Uudised raadios ja ajalehes. Loo lugemine ja jutustamine. Mineviku ajavormid; reeglipärased ja ebareeglipärased verbid. Määrsõna. Ajamäärus.
4. Eat, drink and be merry! Toit ja toitumistavad. Söögikohad. Kauplused. Seltskondlik vestlus lauas. Much/many; some/any/ a few/ a little/ lots of. Artikkel. e-kirja kirjutamine.
5 Looking forward. Tulevikulootused. Iseseisva elu algus. Suhtluskeel, kindlad ja ebakindlad seisukohad. Tuleviku väljendamine.Ühendtegusõna (put on, take off).
II semester
6. The way I see it. Mida me täna teeme? Multikultuurne London. Minu kodulinn. Minu pere. Võrdleme kohti ja inimesi. Omadussõna võrdlusastmed. Sünonüümid, antonüümid.What`s…. like?; How ….. ? Siduvad asesõnad.
7. Living history. Nõustu minuga! Kodu. Sugupuu. Elulugu. Kuulsuse elulugu. Täisminevik ja lihtminevik. Ever/never; for/since. Sõnatuletus. Sõnarõhk.
8. Girls and boys. Rõivad ja materjalid. Pere. Poisid ja tüdrukud. Arsti juures. Anname nõu. Have to/don`t have to/should/must. Ametlik ja mitteametlik e-kiri.
9. Time for a story. Tunded. Minu lemmikkirjanik. Viimane raamat, mida lugesin. Loo jutustamine. Lood lapsepõlvest. Enneminevik. Minevikusündmustest rääkimine. Sidesõna. Filmiarvustus.
10. Our interactive world. Telefonivestlus. Internet. Kaasaegne maailm. Facebook – poolt ja vastu. Leiutised. Passiiv. Sõnad, mis kuuluvad kokku: nimisõna + nimisõna, verb + nimisõna, määrsõna + omadussõna.
11. Life`s what you make it! Sünd. Abielu. Surm. Head ja halvad uudised. Vanad sõbrad ja taaskohtumine. Kuulsad pered. Kestev täisminevik. Ajavormide kordamine. Ankeedi täitmine.
12. Just wondering …. Maailmaimed. Meie tulevik. Elu ristteel. Tänan! Ma nüüd lähen!Tingimuslause I ja II tüüp. Might. Eessõna koos nimisõnaga, omadussõnaga ja verbiga.
Iseseisva töö kirjeldus
Iseseisev töö aitab eelkõige korrata ja kinnistada tunnis läbivõetut – õppida sõnavara, lugeda tekste või teha harjutusi töövihikust.
Iseseisvaks tööks saavad õpilased kasutada õpiku juurde kuuluvad iTutor DVD-Rom`i ja töövihiku juurde kuuluvat iChecker CD-ROM`i, mis võimaldavad tunnis õpitut korrata ja kinnistada.
Õppemeetodid
Kursusel arendatakse kõiki nelja osaoskust – rääkimis-, kuulamis-, lugemis- ja kirjutamisoskust.
Põhirõhk on suulise eneseväljendamise ja suhtlusoskuse arendamisel.
Kursusel kasutatakse eelkõige aktiivõppemeetodeid, mille puhul õppijad osalevad aktiivselt õppeprotsessis ja on sunnitud rääkima, kuulama ja kaasa mõtlema. Kasutatakse paaristööd ja rühmatööd, esitatakse erinevaid dialooge ja mängitakse rollimänge.
Kuulamis- ja mõistmisoskust aitavad arendada CD-plaatide kuulamine ja videote vaatamine. Ülesanded on võimalikult lähedased loomulikele suhtlussituatsioonidele ja annavad võimaluse kasutada õpitud väljendeid ja struktuure.
Kursusel kasutatakse kaasaegseid õpikuid ja autentseid tekste. Keeleõppe rikastamiseks kasutatakse õppija isiklikke kogemusi.
Õppekeskkond
Õpperuumid on avarad, hea valgustusega ja sobivad täiskasvanud õppijale. Klassides on õppetööks vajalikud tehnilised vahendid (arvuti, projektor, CD-mängija) ja erinevad tahvlid.
Nõuded õpingute lõpetamiseks
Kursuse läbimise eelduseks on osalemine vähemalt 75% tundides.
Hindamismeetod
Vestlus ja lõputest.
Koolituse läbimisel väljastatav dokument – tunnistus või tõend
Tunnistus väljastatakse tingimusel, et õpilane on osalenud kursusel vähemalt 75 % ulatuses ja sooritanud lõputesti tulemusele vähemalt 60%.
Tõend väljastatakse õpilasele, kes on osalenud kursusel vähemalt 75% ulatuses, kuid ei ole sooritanud lõputesti või kelle testi tulemus jääb alla 60%.